وبسایت خبری تحلیلی ملک رادار

مطالب مشابه

3 Comments

  1. سعیدی

    تمامی مطالب صحیح است لیکن نکته اساسی این است که مولفه های موثر بر عرضه در کوتاه مدت قابلیت تعدیل نداشته وقیمت تمام شده روند صعودی داشته لذا علاوه بر توجه بر تابع عرضه مسکن وهدایت ان در بلند مدت نیازمند توجه ویژه به قدرت خرید وکمک های بلاعوض دولت به گروه های هدف در کوتامه مدت ومیان مدت ویلند مدت میباشد.لذا رویکرد افزایش توان خرید مسکن مناسبترین راه جهت رونق معاملات مسکن میباشد .لذا از انجا که مالکان مسکن حاضر به کاستن از سود مورد انتظار نبوده ویا بعضا بقای خویش در بازار مسکن به دلیل بی ثباتی موجود را در عرضه با قیمت خاص ویا متناسب با سود انتظاری سایر بخشها وبازارهای اقتصادی می بینند در نتیجه تنها افزایش قدرت خرید توسط دولت ونهاد های پولی ومالی می تواند رونق بخش معاملات مسکن باشد .

    پاسخ
    1. مردم لطفا بخونین

      نه بابا بیان به خریدار وام و تسهیلات بیشتر بدن که بیشتر ازین خوش به حال فروشنده بشه؟! همه میدونن که به محض اینکه دولت یه وامی برای مسکن داده به اندازه همون مبلغ وام که دست خریدار میاد، فروشنده میکشه رو ملکش و طمع میکنه برای اون مبلغ.
      به طوری که ملکی که بدون وام بخری خیلی مناسب‌تر درمیاد.
      تحلیلهای شما همش مغرضانه است. یا دلال ملکی یا سازنده یا چند تا ملک احتکار کردی و از همین راه ارتزاق میکنی.
      در مورد فاکتور نبود تقاضا هم خدمت‌تون عرض کنم که درسته در مورد تعیین قیمت هر چیزی در بازارِ خودش، فاکتورهای متعددی اثرگذارن و قیمت نهایی رو تعیین میکنن. اما مسلمه که همه‌ی اون فاکتورها به صورت یکسان موثر نیستن. و بر همگان مشخصه که نبود تقاضا یا کمبود تقاضا به ویژه در بازار ایران، در وهله اول سبب رکود و در مرحله بعد باعث کاهش قیمتها تا حدود حداقل بیست تا سی درصد میشه. مطالعه سیر تاریخی سی چهل سال گذاشته موید کلام منه.
      به علاوه تاثیر افزایش قیمت نهاده های ملکی که اولا هیچ وابستگی به خارج و دلار ندارن و همه محصول داخل هستن و افزایش قیمتشون فقط تا حدی منطقیه، قبلا در قیمتهای‌ کنونی لحاظ شده، مگه اینکه شما فکر میکنین آپارتمانهای ساخته شده‌ی به اصطلاح کلید نخورده‌ی سازنده‌های نون به نرخ روز خور، خودش ارز ذاتی پیدا کرده؟! این گرونی به جهت تاثیر افزایش همون نهاده‌هاست. اونم در حالی که این املاک با قیمت میانگین متری یک تا دو تومن ساخته شدن و با قیمت متری دوازده به بالا دارن به فروش میرسن. اگه سازنده‌ای میخواد ملک‌ش به قمیت روز بفروشه باید از قیمت روز هم برای ساختش استفاده کرده باشه و اگه اینطور نمیشه و برای خودش جلون میده به خاطر عدم نظارت و هرج و مرج وضعیت ماست. نه به خاطر دانایی و همش شما! مشکل امثال شما اینه که فکر میکنین چون تو بازار بودین و سفسطه و زبون بازی بلدین بقیه بدون دانش و آگاهین.
      اینم که میبینین همینقدر ملک فروش می‌ره به خاطر احساس وابستگی سنتی مردم ماست که نسبت به سرپناه و مسکن دارن.
      ولی این از من‌ بشنوین این بار سازنده جماعت خیلی بیشتر از سالهای قبل باید صبر کنه تا بتونه ملکش نقد کنه. حتی اگه حقوق و درآمد اکثریت جامعه رو ماهیانه ده میلیون حساب کنیم که میدونیم در عمل درآمد اکثریت زیر سه میلیون تومنه، باز هم حتی با تصور اینکه ده سال کل مبلغ رو جمع کنه و تورم هم ثابت باشه نمیتونه مالک یه خونه ۷۰،۸۰ متری هم بشه. این قیمتها به معنی واقعی نجومی هستن. بالاخره هم یه روز دور یا نزدیک این وضعیت آشفتگی تا حدی مثل سری‌های قبل آروم میگیره و تو رکود میره، و اوت موقع است که حال سازنده دیدنیه.
      و وای به حالی که شرایط کشور حاد بشه و کسی نیاز داشته باشه پولش سریع نقد بشه، اون زمان قیمت نقد شوندگی ملک مثال زدنیه!

      پاسخ
      1. سعیدی

        مردم بخونین عزیز درود خدا بر شما ودعای شما انشا.. مستجاب تامن بتونم چند تا خونه داشته باشم البته کلید هیچکدوم از اونها رو با خودم به خانه تنهایی خویش نخواهم برد .در این درگه اگر سودی است با درویش خرسند است .دو نکته حایز اهمیت است نخست افزایش قدرت خرید یعنی حمایت از گروه های هدفی که توان وتمکن مالی خرید وداشتن سر پناه را ندارند راهکار های بسیاری وجود دارد یکی از طرق ان تسهیلات با بهره کم است .مهم شناسایی وروش های مناسب جهت حمایت از این گروه وطیقه است.و..همچنین اطلاق به نفع فروشند ه!فروشندگان طیف های مختلفی هستند شایان ذکر است تنها دلالانی که فعال بخش هستند کمی به فکر رانت وسود نامتجانس هستندسایر طیف های فعال به نحوی بسیار مفید هستند مانند سازندگان مسکن بخش خصوصی اعم از حقیقی وحقوقی .شرکت هایی که برای گروه های بسیاری اشتغال ایجاد میکنند.با ساخت هر ملک مشاغل بسیاری فعال میشوند .بانکهایی که در ساخت وساز مشارکت می نمایند سود حاصل را به سپرده گذاران وسهامداران می پردازند .شاید تاکنون شاهد تبدیل به احسن نمودن ملک در اطرافیان خود بوده اید منظور همان خرید خانه جدید وفروش. خانه قبلی است .اطاله کلام وزمان میشود .در تیتر خانه بخریم یا نخریم این سایت .مطالب زیادی نوشته شده ومن نیز به نوبه خود انچه قابل بیان بود ذکر نمودم .پیشنهاد مینمایم خانه ای فرضی در ذهن خود مجسم .به طور ذهنی به اژانس املاک مراجعه فایل فروش را تکمیل وهمزمان تصمیم به خرید یک ملک دیگر در کسوت های سرمایه گذار دلال خانه اولی تبدیل به احسن نمودن ملک خویش وتولید کننده داشته باشید .انگاه حقایقی بر شما اشکار میشود که تاکنون هرگز از ان جایگاه وزاویه مقوله ملک وبازار مسکن را مورد ارزیابی وکالبد شکافی قرار نداده اید.امید است روزی دولت یارانه سه هزار میایاردی ماهانه را به بازار مسکن وگرو های هدف فاقدین تمکن مالی وسرپناه مناسب اختصاص دهد به تعبیری افزایش قدرت خرید .

        پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق این سایت متعلق به ملک رادار می باشد.


استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع بلامانع است.