وبسایت خبری تحلیلی ملک رادار

مطالب مشابه

7 Comments

  1. مرادیان

    اطلاعات قیمتی جدول ارائه شده آرامش بخش وامید وارکننده است .اماعزیز برادر اگر ملک نخریده بودم ! با قیمت ۲۶۳۰۰۰۰ تومان در خیابان شورا هم اینک درخواست می نمودم ۳ واحد ۹۵ متری ۱۴ ساله یکجا برایم پیدا نمائید .تمامی واحد های مجتمع ما که البته ۱۴ ساله است وواقع درخیابان شورا!هیچ کدام قیمتی کمتر از ۴۲۰ تا ۴۸۰ قیمت گذاری وعرضه نشده ونمی شوند .قیمت نوساز جنب مجتمع ما از ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ قیمت گداری وچند واحد ان نیز بفروش رفته وساکن شده اند.حال با ۲ میلیون تفاوت هم پایه قیمت ۴۵۰۰ است .خواهشمند است گزارش خلاف واقع منتشر ننمائید.

    پاسخ
  2. حامد

    الاکنگ ارز – مسکن
    نکته ای که فعالان بازار مسکن را در بهمن ماه ۹۶ شگفت زده کرد ، کاهش نسبی قیمت مسکن با وجود افزایش چشمگیر قیمت دلار بود.
    در دهه هشتاد ، مسکن با توجه به هرم جمعیتی آن زمان ، یک کالای مصرفی در بازار بود و ساخت و ساز سود بسیاری عاید فعالان آن می کرد.
    در دهه نود ، با توجه به کاهش چشمگیر رشد جمعیت ، بالارفتن سن ازدواج ، افزایش کیفیت نسبی و عمرمفید سازه ها و از طرفی افزایش بی رویه قیمت مسکن ؛ بازار مسکن وارد رکود شد و مردم اکثرا به معاملات تبدیل به احسن دست می زدند. در همین حال بخشی از جمعیت جامعه نیز از زمین و مسکن به صورت سنتی به عنوان سرمایه گذاری کم ریسک جهت جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه های نقدی خود استفاده می کردند.
    اتفاقی که باعث شوک بازار شد ، نا آرامی های چند روزه دی ماه ۹۶ بود. این ناآرامی ها امنیت سرمایه گذاری در ایران را زیر سوال برد. این عامل نتیجه تجربه کشور سوریه بود؛ که پس از شروع نا آرامی ها، چندین میلیون سوری سعی کردند خانه و سرمایه های خود را به قیمت بسیار پایین بفروشند، ولی هیچ خریداری در بازار نبود. بنابراین بسیاری املاک خود را رها کرده و به سمت اروپا مهاجرت کردند.
    با بررسی فایل های آژانس های املاک مناطقی از تهران مشخص شده است که پس از ناآرامی های دی ماه ۹۶ کسانی که خارج از ایران زندگی می کنند به وکلا و نزدیکان خود دستور فروش مستغلات خود را داده اند تا با کمترین ریسک سرمایه خود را قبل از اینکه در ایران زمینگیر شود، تبدیل به دلار کرده به کشور محل سکونت آنها انتقال داده شود.
    از طرفی طبقه سرمایه دار داخل کشور نیز همین خطر را حس کرده و املاکی اضافی خود را که برای حفظ ارزش پول خود سال های گذشته خریداری کرده بودند ، برای فروش به بنگاه ها سپرده اند و سعی دارند که با تبدیل آن به ارز، آن را به حالت سرمایه جاری و ” مایع ” تبدیل کنند.
    از طرفی بخش زیاد از درآمد حاصل از فروش املاک که تبدیل به ارز می شود از کشور خارج شده و در کشورهای نزدیک ترکیه و گرجستان ویا سایر کشورهای دورتر مانند کانادا برای خرید املاک صرف می شود. این امر در افزایش خرید املاک در ترکیه توسط ایرانیان در هفته های گذشته به وضوح قابل مشاهده است.
    همچنین این اثر مخالف و الاکلنگی ارز – مسکن باعث افزایش قیمت دلار و عدم توانایی دولت برای کنترل آن با توجه به تقاضای بالا و سنگین بازار برای سرمایه ” مایع ” و قابل انتقال به خارج می شود.

    پاسخ
  3. جواد

    جدول ارائه شده قیمتها کاملا غیر واقعی است وقیمتها سر سام آور افزایش پیدا کرده است بهتر است بجای انتشار اینگونه گزارشهای خنده دار قیمتها را کنترل نمائید

    پاسخ
  4. بدخشانی

    با قیمتهای پیشنهادی جدید مسکن وارد یک رکود بی سابقه خواهد شد که نتیجه آن کاهش قیمت مسکن خواهد بود.البته با کاهش قیمت مسکن هم با توجه به شرایط اقتصادی و درآمدی مردم و افزایش پیش از پیش عرضه و عدم همخوانی با تقاضا در حوزه مسکن در استان تهران افزایش نرخ معاملات و خرید و فروش هم بعید به نظر می رسد. ضمنا من یک کارشناس بی ۲۰ سال فعالیت در این حوزه هستم.

    پاسخ
  5. رامین

    سلام من بنگاه معاماتی فعال و بزرگ دارم واقعیت اینه که در بهمن و اسفند ماه خرید و فروش به کمترین مقدار خودش رسید. حتی با جرات میتونم بگم به صفر رسید و میتونم بگم تو نوع خودش بی سابقه بود. علت هم اینه که قیمتهای جدید واقعا از حساب و کتاب خارجه و دیگه مردم انقدر پول برای خرید ملک هزینه نمیکنن. خیلی هام توانشون نمیرسه. من از فروشندگان عزیز خواهش میکنم تا قبل از این که مجبور شن قیمتها رو شدیدا کاهش بدن کمی منطقی قیمت گذاری کنن تا شاهد رونق این بازار باشیم. تا این اتفاق نیفته بازار همچنان بد خواهد بود.

    پاسخ
  6. ارسلان ذبیحی

    قیمت مسکن در سال ۹۷ ارزان می شه. شک نکنید. دست نکه دارید و خرید نکنید. خرید با این قیمتها فقط ضرر به دنبال داره.

    پاسخ
    1. کارشناس مسکن

      با سلام،بنده هم که حدود ۲۵ سال در بخش مسکن فعالیت داشته و دارم،با اطمینان عرض میکنم که در سال ۹۷ با افزایش قیمت سال ۹۶ مسکن دیگر کشش لازم را نداشته و به سمت رکود سنگین تر خواهد رفت.

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق این سایت متعلق به ملک رادار می باشد.


استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع بلامانع است.